Thursday 15 September 2011

Hak Untuk Memilih~~

Dalam sebulan dua ni...
ada ja hal yg membuatkan aku tpaksa membuat satu pemilihan..
yaa...hidup penuh dengan pilihan..
hanya kita saja yang menentukan apa yang hendak kita pilih...

memilih untuk berjaya atau gagal..
memilih untuk belajar atau tak...
memilih untuk makan atau diet (heheheheh)

tp bukan ni yg membuat aku dalam dilema sekarang...
aku tpaksa memilih untuk menerimanya atau menolaknya...
waaa....kejamkah aku jika aku dikatakan terlampau demand dlm memilih pasangan hidup...

ya..aku juga akui aku amat memilih..
tp bukankah kita mempunyai hak untuk menentukan sapa yang harus kita cintai atau tidak..
kan kita yang akan mengharunginya..
jd wajar la kan kita harus mencuba untuk memilih yang terbaik...

ya...kadang-kadang kita harus menerima seseorang itu apa adanya...
tp cinta bagiku x boleh dipaksa...
kerna ia akan membuat hidup terseksa...

HAK...ya..hak untuk memilih..
ermm...klu ceta sal hak ni..
aku ingat plak time aku ambik kos Pengantar Etika d UMS dulu..
tyme tu la...
aku telah belajar mengenai HAK seseorang individu...
n pd waktu itula..kos yang paling aku geruni sepanjang aku study...

tp walaupun apapun jua pilihan kita...
hanya Tuhan la yang bisa menentukannya..
kita haruslah sentisa berdoa agar diberi segala rahmat dan petunjuknya..
kerna..hidup d dunia hanyalah sementara....

kawan2 ku bilang gini wah:..hehehhe
- Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya

Jangan melihat pria dari apa yg dipunyai sekarang, tapi dari impian, usaha & karakternya.",


Thanks fren...luv u...

cika ckp...kaka MAU ka klu dpt APEK TUA mcm ni..hahhahah


BYE~~~~~

2 comments:

  1. akak,semoga akak jmpe dengan org yg sangat baik.. sebab akak sgt comel..

    ReplyDelete
  2. thanks a lot dik..amin..moga2 adik pun jumpa ngan seseorang yg mampu membahgiakan adik dunia n akhirat..amin....

    ReplyDelete